Levertijden en Verzending

Voorraadstatus

Op iedere productpagina is de actuele voorraad status van het betreffende product terug te vinden.

Wanneer een product moeilijk leverbaar is, kunt u ons per email vragen u te informeren wanneer het product weer leverbaar is. Stuur uw mail naar support@dressmy.nl en vermeld in het onderwerp de naam van het product. Hetzelfde geldt voor producten die op basis van pre-order alvast besteld kunnen worden. Wij leveren deze pre-orders uit op volgorde van besteldatum (wie het eerst komt, wie het eerst maalt). Neem voor de actuele levertijd van deze vooraf te bestellen producten contact met ons op.

Levertijd

Producten op voorraad die op werkdagen voor 17:00 uur zijn besteld en betaald, ontvangt u de volgende dag in huis. In onderstaand overzicht ziet u wanneer u uw bestelling kunt verwachten.

Bestel voor 17:00 uur op:Eerste bezorging op:
MaandagDinsdag
DinsdagWoensdag
WoensdagDonderdag
DonderdagVrijdag
VrijdagZaterdag
ZaterdagDinsdag
ZondagDinsdag

Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u van ons een verzendbevestiging met een track & trace-code. Zo kunt u zelf de status van de verzending volgen. DressMy verzendt haar producten via PostNL pakketservice of per brievenbuspost (poststuk). PostNL bezorgt voor ons op werkdagen en op zaterdag tussen 09.00 en 20.30 uur.

98% van alle zendingen wordt door PostNL de volgende dag geleverd, maar in enkele gevallen kan het voorkomen dat PostNL iets langer over de bezorging doet. Helaas hebben wij daar geen invloed op, maar wij houden u in een dergelijk uitzonderlijk geval op de hoogte van status via de track & trace-code.

Pakketzendingen naar België worden ook met track & trace-code verzonden en worden in de regel ook de volgende dag geleverd. Voor andere internationale zendingen moet u rekening houden met een levertijd van twee tot vier werkdagen.

Mocht u hebben gekozen voor vooruitbetaling (per bank), dan verzenden wij uw bestelling zodra het factuurbedrag is bijgeschreven op onze (ING) bankrekening. Dit proces kan een tot twee werkdagen in beslag nemen, met een iets langere levertijd tot gevolg.

Afhalen

Wij leveren uw bestelling gratis af op het aangegeven afleveradres. De snelste manier om uw order te ontvangen is door te kiezen voor verzending via PostNL. Het is op dit moment helaas niet mogelijk de order af te komen halen. Wel kunt u ervoor kiezen uw bestelling op een ander adres af te laten leveren.

Levering op een ander adres

U kunt tijdens het bestelproces een ander afleveradres opgegeven zodat u uw order bijvoorbeeld op uw werk kunt ontvangen. Indien u na het plaatsen van uw order het afleveradres wilt wijzigen kunt u een email sturen naar support@dressmy.nl. Het gebruikte e-mailadres moet hetzelfde zijn als het e-mailadres waarmee de bestelling is geplaatst om zo fraude te voorkomen.

Wat zijn de verzendkosten?

  • Binnen Nederland en België worden er door DressMy geen verzendkosten gerekend bij orders met een orderwaarde vanaf € 40,-. Voor orders tot € 40,- zijn de verzendkosten € 1,95.
  • Bestelt u wijnen dan berekenen we geen verzendkosten vanaf 6 flessen. Voor orders tot 6 flessen betaalt u € 7,95 aan verzendkosten.
  • Bestelt u wijnaccessoires dan berekenen we geen verzendkosten bij orders met een orderwaarde vanaf € 40,-. Voor orders tot € 40,- zijn de verzendkosten € 1,95.

Voor zendingen buiten Nederland en België, maar binnen de EU worden wel extra kosten in rekening gebracht. U betaalt dan het vaste tarief van € 9,95.

Wat zijn de administratiekosten?

  • De betaalmethoden iDEAL, overschrijving of Direct E-banking zijn allen gratis.
  • Betaalt u met Paypal, dan rekenen wij € 2,50 extra per bestelling, ongeacht het aantal bestelde producten of orderbedrag.
  • Betaalt u met creditcard, dan rekent DressMy € 4,50 extra per bestelling, ongeacht het aantal bestelde producten of orderbedrag.

Hoe weet u dat uw bestelling is verzonden?

Zodra wij uw bestelling hebben verzonden ontvangt u een e-mail met hierin de verzendbevestiging. Daarin wordt melding gemaakt van "poststuk" of is een track & trace-nummer vermeld. Betreft het een poststuk, dan past de zending door de brievenbus en kunt u het pakketje met uw reguliere post in uw brievenbus verwachten. Ziet u een track & trace-code staan (begint met 3S), dan kunt u uw bestelling volgen via PostNL Pakketten en uw pakket traceren. Op het moment dat de verzendbevestiging met het track & trace-nummer wordt verstuurd kan het enkele uren duren voordat PostNL de status van de verzending toont.

Als u inlogt om uw orderstatus te bekijken en uw order is al verzonden, dan treft u daar ook het bijbehorende track & trace-nummer aan.

Niet thuis

Mocht u niet thuis zijn als PostNL langskomt dan is dat geen enkel probleem. PostNL zal het pakket dan eerst aanbieden bij de buren. U ontvangt van PostNL dan een kennisgeving waarin staat op welk huisnummer het pakket afgeleverd is. Lukt het niet om het pakket bij de buren aan te bieden, dan laat de bezorger een bericht achter met daarop een ‘niet thuis-code’. Met deze code kunt u zelf kiezen waar en wanneer u uw pakket wilt ontvangen. U kunt uw keus tot 22:00 uur aan PostNL doorgeven. En anders probeert de bezorger het de volgende dag nog een keer.

Als aflevering van het pakket ook de tweede keer niet mogelijk is, kunt u de zending binnen twee weken op het Postkantoor van PostNL afhalen. Vergeet niet een legitimatiebewijs mee te nemen bij het afhalen van uw pakket. Rembourszendingen worden bij twee keer geen gehoor ook naar het postkantoor gebracht.

Niet bezorgen bij de buren?

Wilt u niet dat de postbode het pakket aflevert bij de buren? Geeft u dit dan aan bij de opmerkingen van uw order, dan houden wij daar rekening mee.

Wat als een product defect geleverd wordt?

Alle bestellingen worden voor verzending zorgvuldig door ons gecontroleerd op gebreken. Toch kan het onverhoopt voorkomen dat een product beschadigd is bij ontvangst. Ook tijdens het transport kan er wel eens iets mis gaan. In dat geval kunt u het beste contact opnemen met support@dressmy.nl en het defect aan ons melden. Het defecte product kan in dat geval retour gestuurd worden waarop wij zo snel mogelijk een ander exemplaar toe zullen sturen.

Orderstatus en inloggen

Door in te loggen op onze website kunt u van uw bestellingen de status opvragen, de bijbehorende facturen opvragen en de track & trace-codes terugvinden van uw verzonden bestellingen. Let op: hiervoor dient u wel tijdens het plaatsen van de bestelling een account aan te maken! Neemt u anders contact op met support@dressmy.nl om uw orderstatus op te vragen.